Ce faci când nu mai vrea să învețe? Ce faci tu, ca părinte, când nu îi pasă de note și de școală? Cum îi transmiți dragostea de carte și de învățătură? Cum ajunge să lucreze singur și conștiincios, fără să îi verifici fiecare temă? Ce faci când ia prima nota proasta, sau nu vrea sa citească suplimentar?

Acestea, și altele la fel de spinoase și importante, sunt întrebări părinților și educatorilor la care răspunde cursul CUM ÎNVAȚĂ CEL MAI BINE COPIII.

Copiii au predispoziție naturală pentru învățare, au o curiozitate înnăscută, doar că din ce în ce mai des trebuie să învețe ceva ce nu le place sau nu îi interesează. Sau mai mult decât și-ar dori. E greu să ne impunem asupra a CE și CÂT trebuie să învețe copiii noștri la școală.

Dar putem să-i ajutăm să se simtă valorizați, apreciați, importanți și motivați să dea ce au mai bun. Și putem să îi ajutăm să afle CUM să învețe încât să fie din ce în ce mai buni.

Cursul cuprinde sistemul MAST conceput de Ina Ilie, psihopedagog, părinte si profesor de cursuri de gândire pentru copii. Sistemul MAST (Mediu, Atitudine, Strategii, Timing) este împărțit în 4 secțiuni:

1. M (Mediul) – metode de a crea un mediu de învățare propice creșterii, care nu declanșează răspunsul de apărare și atac al copilului. Învățarea copilului nu este împotriva lui, școala, temele și notele nu trebuie să fie câmpuri de luptă.

2. A (Atitudine) – exemple și exerciții prin care expunem părintele la cele două mari tipuri de mentalități: mentalitatea rigidă și mentalitatea flexibilă. Prima nu este propice evoluției copilului, cea de-a doua o favorizează. Criticile, dar și laudele intră sub incindența primei mentalități, ceea ce pentru mulți părinți survine ca o surpriză.

3. S (Strategii și Soluții) – Am pus în această secțiune câteva strategii de bază care ajută copilul să înceapă o sarcină aparent imposibilă, să studieze o materie considerată neplăcută sau grea, sau să iasă din stări de apatie, plictiseală sau anxietate. Cum îi facem pe copii să citească sau ce facem când nu mai vor la școală, aici dăm soluții.

4. T (Timp și Timing) Fiecare copil are un bioritm, și există momente optime ale învățării. Aici vorbim despre când îi presăm și când îi lăsăm în ritmul lor, când și în ce ritm au nevoie de pauze, cât de important este somnul și de ce e absolut necesar să avem răbdare ca anumite procese și adaptări să aibă loc.

Un copil încurajat și susținut este un copil care evoluează, și acesta este cel mai important indicator al învățării sănătoase și reale. Dacă un om continuă să crească în permanență și din ce în ce mai motivat și stimulat, atunci are șanse să îsi atingă potențialul maxim, să devină expert în domeniul lui, și să prospere.

Durată curs: 2h

X